אנחנו לא יכולים להכחיש שהטכנולוגיה חוללה מהפכה באופן שבו אנחנו עובדים, והפכה את חיינו לנוחים ויעילים יותר. עם זאת, מפתחים רבים ברחבי העולם שינו את יצירת התוכן . הם פיתחו כלי כתיבה ותוכנות שונות המסייעות לכותבים לערוך, להגיה ולהפיק תוכן. אבל האם זה יוצא משליטה?
נראה שגוגל חושבת כך – לפני מספר חודשים, עו"ד החיפוש ג'ון מולר הצהיר כי תוכן שנוצר בינה מלאכותית מנוגד להנחיות של גוגל למנהלי אתרים וכי אתרים המשתמשים בתוכן כזה עלולים לעמוד בפני עונשים . מה שהופך את זה לעניין רציני אם אתה משתמש במנוע החיפוש כדי לפרסם מידע, תוכן שיווקי ופרסומות כדי להגיע לקהלי יעד .
אז איך אתה מזהה תוכן בינה מלאכותית כדי להימנע מהעונשים האלה? אנו ניקח אותך דרך השלבים של זיהוי תוכן שנוצר בינה מלאכותית בשיטות שונות, כולל ניתוח השימוש בשפה, חיפוש תבניות בתוכן ושימוש בתוכנה מיוחדת המיועדת לזיהוי טקסט שנוצר בינה מלאכותית.
להלן סקירה קצרה של הנושאים בהם נעסוק:
- מהו זיהוי AI?
- AI מול אדם
- כיצד לזהות תוכן בינה מלאכותית [טקסט כתוב]
- כיצד לזהות תמונות שנוצרו בינה מלאכותית
- כלי זיהוי AI מובילים
מהו זיהוי AI?
זיהוי בינה מלאכותית הוא תרגול של ניתוח מדיה דיגיטלית לאיתור סימנים של פלגיאט או כפילות כדי לקבוע אם אדם או תוכנת בינה מלאכותית ייצרו אותו או לא. זה כרוך בשימוש באלגוריתמים של למידת מכונה כדי להשוות בין מרכיבי תוכן שונים – כגון מבנה משפטים, אוצר מילים וסגנון כתיבה – כדי לזהות דפוסים או חריגות המצביעות על נוכחות של תוכן שנוצר בינה מלאכותית.
AI מול אדם
כאשר אנו משווים חומר שנוצר בינה מלאכותית לעבודה שנוצרה על ידי אדם, ההבחנה העיקרית היא מקור ההשראה. תוכן שנוצר על ידי אדם משקף את הייחודיות של המחבר לגבי השקפת עולמו, חוויותיו ורגשותיו. מצד שני, תוכן המיוצר על ידי בינה מלאכותית נוצר על ידי מחשבים באמצעות מערכי נתונים ואלגוריתמים שכבר קיימים כדי ליצור טקסט הדומה לכתיבה אנושית.
לדוגמה, מאמר חדשותי שנוצר על ידי בינה מלאכותית עשוי לספק מידע מדויק, אבל הוא לא יכול לתפוס את הרגשות ונקודות המבט של האנשים המעורבים בסיפור כמו שעיתונאי אנושי יכול. באופן דומה, ציור שנוצר בינה מלאכותית עשוי להיות אסתטי, אך אינו יכול לשדר את אותו עומק של משמעות וסמליות כמו ציור שנוצר על ידי אמן אנושי.
השורה התחתונה היא שלמרות שלחומר שנוצר בינה מלאכותית יש את השימושים שלו, הוא לא יכול להשוות למה שבני אדם יכולים לייצר לגבי דמיון, רגישות וחידוש. הסיבה לכך היא – AI חסרה כיום את היכולת לאמפתיה ולניסיון חיים, שניהם גורמים הכרחיים בביטוי אמנותי. חומר שנוצר בינה מלאכותית יכול להיות יצירתי רק כמו הנתונים שהמפתחים אימנו עליו.
כיצד לזהות תוכן בינה מלאכותית [טקסט כתוב]
כך תוכל לזהות תוכן שנכתב ב-AI בחמש דרכים פשוטות:
- בדקו אם השפה והטון של התוכן מרגישים רובוטיים
- בדוק את התוכן עבור ביטויים או קלישאות שחוזרות על עצמן
- חפשו תבניות בסגנון הכתיבה או בחירת המילים
- שקול את ההקשר של הצגת התוכן
- הפעל בדיקת פלגיאט
1. בדקו אם השפה והטון של התוכן מרגישים רובוטיים
קודם לכן, הזכרנו שתוכן שנוצר על ידי AI חסר את היצירתיות, הניואנסים והמקוריות של יצירות שנוצרו על ידי אדם. לכן, אם השפה והטון של התוכן נקראים מעט או מרגישים רובוטיים, זה אמור להיות הרמז הראשון שלך לכך שאתה קורא תוכן לא אנושי.
למה בדיוק אנחנו מתכוונים ב"מעט כבוי" או "רובוטי"? ובכן, זה יכול להיות שתוכן חסר את הזרימה והקצב הטבעיים של השפה האנושית ונשמע פורמלי או טכני מדי, חסר אישיות או רגש, או פשוט נשמע מושלם ומצוחצח מדי. השפה האנושית היא לרוב לא מושלמת, עם סלנג, דיבורים ווריאציות אזוריות המעניקות לה אופי ואותנטיות.
לעומת זאת, חומר שנוצר על ידי בינה מלאכותית יוצא לעתים קרובות כקליני וגנרי, נטול הדקויות והמוזרויות שהופכות את התקשורת האנושית לעשירה ומגוונת. כדי להבין את הווריאציות האלה, עליך להקדיש תשומת לב רבה לשפה ולטון של הטקסט, תוך כדי הבנה של מגבלות טכנולוגיית הבינה המלאכותית .
2. בדקו בתוכן ביטויים או קלישאות שחוזרות על עצמן
למרות שטכנולוגיית הבינה המלאכותית עברה דרך ארוכה בשנים האחרונות, עדיין יש לה מגבלות ואינה יכולה להתאים במלואה ליצירתיות ולמורכבות של האינטלקט והביטוי האנושי. מאחר שאלגוריתמים של בינה מלאכותית מסתמכים על נתונים מתוכנתים מראש ליצירת תוכן, ביטויים או קלישאות שחוזרים על עצמם הם לעתים קרובות סימנים מובהקים של תוכן שנוצר בינה מלאכותית.
מכיוון שטכנולוגיית AL תלויה אך ורק בתבניות ובנוסחאות מתוכנתות מראש, היא מייצרת לעתים קרובות תוכן באמצעות השפה ה"בטוחה" והצפויה עליה היא מאומנת, וכתוצאה מכך חוזרים על מילים, ביטויים וקלישאות כי זה כל מה שהיא יכולה "לחשוב" להשתמש בה . או לייצר.
לדוגמה, מאמר חדשותי שנוצר על ידי בינה מלאכותית עשוי להכיל ביטויים שחוזרים על עצמם כמו "על פי מקורות" או "בהצהרה שפורסמה היום", מה שיכול לגרום לו להרגיש נוסחתי וחסר קולו הייחודי של כותב אנושי. באופן דומה, תיאור מוצר שנוצר בינה מלאכותית עשוי להשתמש בקלישאות כגון "מוצר חדש מהפכני" או "טכנולוגיה מתקדמת" מבלי לשדר באמת מה עושה את המוצר בולט.
בסך הכל, מגבלה זו של טכנולוגיית AL יכולה להפריע לייחודיות ולהגביל את היקף היישומים שלה, במיוחד בתחומים הדורשים מקוריות וחדשנות, כגון אמנות, ספרות ופרסום .
אולי יעניין אותך: הצעת מחיר לפרסום בפייסבוק
3. חפשו תבניות בסגנון הכתיבה או בחירת המילים
כבר קבענו שתוכן שנוצר בינה מלאכותית קורא לרוב גנרי או רובוטי ומשתמש בביטויים וקלישאות שחוזרות על עצמן, אבל בואו נצלול לעומק ונפרק אותו עוד יותר. בואו נדבר על זיהוי תבניות בסגנון הכתיבה או בבחירת המילים כדי לקבוע אם התוכן נוצר ב-AL.
השימוש בז'רגון טכני או בטרמינולוגיה ספציפית לתעשייה הוא דפוס נפוץ אחד המצביע על כך שהתוכן נוצר על ידי אלגוריתם שתוכנת להשתמש במונחים אלה.
דגל אדום נוסף הוא תוכן שנראה ונקרא כאילו נכתב באמצעות תבנית או מבנה נוסחתי אחר. הסיבה לכך היא שתוכן שנוצר בינה מלאכותית תואם בדרך כלל פורמט מסוים, כגון כתבה חדשותית או תיאור מוצר.
מכיוון שקשה לאלגוריתם ה-AI לאמוד במדויק את רמת השפה הנכונה עבור קהל היעד, הוא מגדיל את הסבירות לשימוש בשפה פשוטה מדי או מתקדמת מדי בעת יצירת תוכן. קל יותר לדעת אם הטקסט נוצר על ידי מחשב או אדם כאשר אתה שולט בזיהוי הדפוסים הללו.
4. שקול את ההקשר של הצגת התוכן
כאשר מדברים על הקשר טקסט, אנו מתייחסים לגורמים שמסביב שעשויים להשפיע על הפרשנות של התוכן , כגון הקהל, המטרה והרקע התרבותי. על ידי התחשבות באלמנטים ההקשריים הללו, נוכל להבין טוב יותר ולהעביר את המסר המיועד של הטקסט.
תוכן שנוצר בינה מלאכותית עשוי שלא תמיד להתחשב במרכיבים ההקשריים הללו, מה שיוביל לאי הבנות פוטנציאליות או אי דיוקים בהודעה. נניח שאתה קורא סיפור חדשותי שנוצר על ידי בינה מלאכותית, למשל. ייתכן שתבחין שהכותב לא התחשב ברקע התרבותי של הקהל, מה שגרם להטיות לא מכוונות או לשפה פוגענית.
דבר נוסף שצריך לחפש כשמנסים לזהות תוכן שנוצר בינה מלאכותית הוא הגדרות שאינן מתאימות להקשר של הטקסט. לדוגמה, אם המאמר עוסק ביתרונות של תזונה טבעונית, אבל ההגדרה של "טבעוני" המופיעה בטקסט מדויקת יותר למשמעות "צמחונית", זה עשוי להיות סימן שטכנולוגיית AI יצרה את התוכן.
5. הפעל בדיקת פלגיאט
חומר שנוצר על ידי AI יכול לעתים קרובות להיות תוצר של העתקה והדבקה ממקורות שונים ללא ייחוס מתאים. זה מפר את חוקי זכויות היוצרים ועלול להוביל לאי דיוקים וחוסר עקביות בתוכן.
פלגיאט הוא אינדיקטור טוב לתוכן שנוצר בינה מלאכותית מכיוון שאין בו את היצירתיות והמקוריות של כתיבה אנושית. לכן, החומר כולל לעתים קרובות משפטים זהים או דומים ממפרסמים אחרים.
חשוב לבצע בדיקת גניבת עין על כל חומר שנראה דומה באופן חשוד לתוכן אחר באינטרנט. פעולה זו תסייע לך לקבוע אם מחבר אנושי או תוכנית בינה מלאכותית יצרו את התוכן.
על ידי נקיטת צעדים אלה כדי לזהות ולהימנע מתוכן שנוצר בינה מלאכותית, אנו יכולים להבטיח שהמידע שאנו צורכים מדויק, אמין ומשמעותי.
איך לזהות תמונות שנוצרו בינה מלאכותית
תחשוב על התדירות שבה הסתכלת בתצלום אינטרנט ושאלת אם היא אמיתית או לא. תמונה מהממת לא מציאותית בהחלט אינה אמיתית. להלן ארבע דרכים לדעת אם תמונה נוצרה על ידי AI:
- ניתוח מטא נתונים של תמונה
- לימוד תבניות חזותיות
- ניצול חיפושי תמונה הפוכה
- השוואה בין אובייקטים מהעולם האמיתי
1. ניתוח מטא נתונים של תמונה
ניתוח מטא נתונים הוא שיטה אחת לזיהוי תצלומים שנוצרו בינה מלאכותית מכיוון שהוא מספק מידע על המצלמה, התוכנה וההגדרות המשמשות ליצירת התמונה. זה עשוי גם להראות מתי ואיפה צולמה תמונה, מה שיכול לעזור לאמת את הלגיטימיות שלה. ניתוח מטא נתונים יכול גם לחשוף אם התמונה עברה מניפולציה או שינוי.
ניתוח מטא נתונים שימושי ללא ספק ללימוד האמת מאחורי צילום על ידי חשיפת פרטים רלוונטיים. למרות זאת, ניתן לשנות או להסיר מטא נתונים מתמונה, לכן חשוב לנקוט באמצעי זהירות נוספים בעת אימות האותנטיות שלה.
2. לימוד תבניות חזותיות
דרך נוספת היא לזהות את נוכחותם של חפצים חזותיים בולטים, כגון דפוסים חוזרים של קו מתאר או מרקם , האופייניים לשיטות למידת מכונה. כדי לעשות זאת, אתה יכול לבחון את התמונה פיקסל אחר פיקסל ולחפש אי סדרים שלא יהיה אפשרי לאדם לצלם במצלמה.
לתמונות שנוצרו בינה מלאכותית עשויות, למשל, להיות דפוסים או מרקמים חלקים שהם הרבה יותר מדי מציאותיים מכדי להיות מקריים. לפעמים קל לזהות תמונות AI, בין היתר בגלל שאלגוריתמים של למידת מכונה מתקשים להבין כמה היבטים של תמונה, כמו השתקפויות וצללים.
למרות שגישה זו עשויה לדרוש מומחיות טכנית גבוהה יותר, היא כלי רב עוצמה לחשיפת תמונות רופאות שחמקו מטפסי אימות אחרים. ניתוח מטא נתונים וזיהוי דפוסים חזותיים יכולים לספק אסטרטגיה הוליסטית לאימות תמונה, להקל על זיהוי מהיר ומדויק של תמונות מטופשות או מטעות.
3. ניצול חיפושי תמונה הפוכה
מכיוון שלתמונות בינה מלאכותית אולי אין התאמות מדויקות באינטרנט, מנועי חיפוש של תמונה הפוכה יכולים לעזור לזהות אותן. אתה יכול לקבוע אם תמונה ייחודית או שהייתה בשימוש בעבר על ידי ביצוע חיפוש תמונה הפוך.
על ידי חיפוש אחר הצורה המקורית של תמונה, שיטה זו יכולה לסייע בגילוי מקרים שבהם התמונה שונתה. אתה יכול לבצע חיפוש תמונה הפוך על ידי העלאת תמונה או הקלדת הקישור במנוע חיפוש. שיטה זו אינה חסינת תקלות אך יש לה פוטנציאל להיות נכס שלא יסולא בפז בזיהוי תמונות שעברו מניפולציות.
אמנם טכניקות אלו יכולות להיות מועילות, אך אל תשתמש בהן במנותק כדי לאמת תמונות. כמו כן, חשוב להשתמש בשיטות אחרות, כגון פנייה לחוות דעת של מומחים והשוואת ממצאים של מקורות שונים.
4. השוואה בין אובייקטים מהעולם האמיתי
תמונות שנוצרו על ידי בינה מלאכותית עשויות להיראות חסרות פגמים או סימטריות מדי בהשוואה לאובייקטים מהעולם האמיתי, מכיוון שאין להן את השגיאות העדינות וחוסר העקביות של נופים טבעיים. בחינת מידת הריאליזם של תמונה יכולה לספק רמזים האם בינה מלאכותית יצרה אותה או לא.
אתה יכול להשוות הבדלים בתאורה, צללים והשתקפויות כדי להעריך את הריאליזם של התמונה. תמונות AI בדרך כלל אינן יכולות לתפוס במדויק את הדקויות של רכיבים אלה, מה שעלול לגרום להם להיראות מזויפים.
אתה יכול לאמת את הלגיטימיות של תמונה על ידי בדיקה מדוקדקת של המרקמים והתכונות העדינות שלה. תמונות שנוצרו באופן מלאכותי יכולות לפעמים להיראות אחידות וחלקות מדי, בעוד שלסצנות טבעיות יש בדרך כלל מגוון רחב של מרקמים ופגמים. כאשר משתמשים באסטרטגיות אלה יחד עם אחרים, אסטרטגיות אלו יכולות לשפר משמעותית את יכולתך לקבוע אם תמונה אמיתית או לא.
הבחירות המובילות של כלי זיהוי בינה מלאכותית
להלן שלושת הכלים הפופולריים ביותר לזיהוי AI לניסיון:
- Content at Scale
- סופר AI
- ZeroGPT
Content at Scale
הבחירה המובילה שלנו היא Content at Scale, כלי חזק לזיהוי תוכן בינה מלאכותית שמשתמש באלגוריתמים של למידת מכונה כדי למצוא ולסמן אירועי פלגיאט ושכפול ותוכן שנוצר בינה מלאכותית. יכולות ניתוח הטקסט המתוחכמות של Content at Scale מאפשרות לו לזהות במהירות ובדייקנות קווי דמיון בין חלקי תוכן שונים, ומסייעות לך להבטיח שהעבודה שלך תהיה ייחודית וללא זיוף.
בדקנו את זה על ידי הפקה והדבקה של 205 מילים של חומר על טיול יום בהוואי, והתוצאות היו מעורפלות. כלומר, זה לא יכול לדעת בוודאות שהתוכן נוצר בינה מלאכותית. עם זאת, הוא ציין שסביר מאוד שה-AI כתב את המשפט הראשון.
עם הזמן והמאמץ שאתה חוסך מתהליך זיהוי התוכן היעיל של Content at Scale, יהיה לך יותר מה להשקיע ביצירת תוכן ייחודי ומועיל עבור הקהל שלך.
2. סופר AI
Writer AI הוא כלי בולט נוסף לזיהוי תוכן בינה מלאכותית שמשתמש בטכניקות למידת מכונה כדי לבחון דפוסי כתיבה ולזהות תוכן שתוכנית בינה מלאכותית אולי כתבה. כלי זה מועיל במיוחד לזיהוי חומר שנכתב על ידי מודלים של שפה כגון GPT-3, אשר גדל בפופולריות לאחרונה.
כאשר העמדנו אותו במבחן, הוא זיהה רק 4% מהיצירה שנכתבה על ידי אדם. כלומר, הוא זיהה 96% מהתוכן להיות בינה מלאכותית, וזה די מרשים בהתחשב בעובדה שלא ערכנו את קטע טיול יום הוואי שלנו שנוצר על ידי AI.
האלגוריתמים המתוחכמים שלו יכולים לזהות חוקיות בתחביר ובאוצר המילים של הטקסט, מה שמאפשר לו להבחין בין כתיבה שנכתבה על ידי אדם לבין כתיבה שנוצרה על ידי AI.
3. ZeroGPT
ZeroGPT אינה מסתמכת על שיטות למידת מכונה אלא משתמשת במודל שפה המכונה GPT-2 כדי לייצר טקסט חדשני דמוי אדם ולאחר מכן משווה אותו לתוכן הנתון. על ידי נטייה זו, ZeroGPT יכול לזהות עבודה שהופקה על ידי מחלקה רחבה יותר של תוכניות בינה מלאכותית ואפילו לזהות עבודה שאדם ערך הרבה כדי להיראות טבעי יותר.
יש לנו מנצח! ZeroGPT תפס אותנו על חם תוך כדי ניסיון להעביר תוכן שנוצר כולו על ידי AI כיוצר אנושי. הדיוק הזה בזיהוי חומר שנוצר בינה מלאכותית הוא חיוני כאשר תוכן כזה נמצא במגמת עלייה וקשה יותר להבחין בין מידע שנכתב על ידי אדם למידע שנוצר על ידי AI.
בנוסף, ל- ZeroGPT יש ממשק פשוט שמקל על העלאה וניתוח של תוכן. זה בחירה אם אתה צריך להעריך במהירות ובאמינות את שלמות החומרים שפורסמו באינטרנט.