שילובי פרסום בטלגרם הם אחד מאמצעי הקידום הפופולריים ביותר בשנת 2023. מגמה זו יכולה להיות מוסברת על ידי העברה של משתמשים מרשתות חברתיות אחרות.
פרסום בטלגרם
יש כמות עצומה של קהל פוטנציאלי, פורמט מהיר ונגיש של שיתוף פעולה עם ערוצים, אפשרות להצבת פוסטים בצורות שונות (מפרסום מקומי ועד ישיר), תקציב מקובל לקמפיין וכו'.
מהו הצד ה"יעיל" בשימוש בכלי זה? בואו נדמיין שהקמפיין הפרסומי הופעל , האינטגרציות פורסמו . כיצד להעריך את התוצאה של העבודה שנעשתה?
מדדים חשובים לניתוח תוצאות הפרסום בטלגרם
לא משנה באיזהפורמט ייבחר לשילוב פרסום במסנג'ר, ישנם כמה אינדיקטורים שבלעדיהם אי אפשר לנתח את יעילות הקידום. הם קשורים ישירות למספר החשיפות ולתקציב. הם מצייניםכיצד הוצאו כספי פרסום רלוונטיים עלמסע פרסום.
טווח הגעה לפוסטהוא מספר הצפיות בפוסט בערוץ. ככלל, מדד זה נבדק לאחר 24 שעות של פרסום. פוסט בטלגרם זוכה למספר משמעותי של צפיות במהלך 6 השעות הראשונות. עם זאת, ישנם כמה פרטים שתוכל להכיר לפני שילוב המודעות על ידי הצגת הנתונים הסטטיסטיים של המשאבים.
קליק הוא פעולת יעד שמשתמש מבצע לאחר צפייהבפוסט. קליק מוביל את הקהל למשאב צד שלישי, ערוץ טלגרםשלמותג או צ'טבוט.
מחיר לקליק (עלות לקליק ) הוא המחיר שמפרסם משלם עבור כל קליק על המודעה שנעשה על ידי משתמש. זה מחושב לפי הנוסחה: תקציב הפרסום מחולק במספר ההקלקות.
מדדים אלו מאפשרים לך לנתח את החזר ה-ROI של הקמפיין. בהתאם לאן הקליק אמור להוביל את המשתמש, מתווספים כלים ואינדיקטורים נוספים לניתוח שילוב הפרסום.
בואו נסביר בפירוט.
תגי UTM
אתה לא יכול להסתדר בלעדיהם אם פוסט הפרסום מוביל למשאב חיצוני . מכיוון שהאינדיקטור העיקרי ליעילות במקרה זה יהיה מספר הקליקים מהפוסט .
מכיוון שקמפיין פרסומי בטלגרם משודר לרוב במספר ערוצים בו זמנית (או במספר רשתות חברתיות בו זמנית), אנו ממליצים להוסיף ל-UTM את הפרמטרים הבאים:
- utm_source_telegram – מקור;
- utm_medium=paid_placement – סוג הפרסומת;
- utm_campaign=channel_name – שם הערוץ שבו פורסמה הפרסומת;
- utm_content=post_12_07 – תאריך פרסום הפרסום, אם היו מספר פוסטים או קישורים בערוץ אחד.
לעתים קרובות הקישור מתברר כארך:
לכן, אפשרויות העבודה הבאות אפשריות כאן:
- הראשון הוא להכניס קישור לטקסט של הפוסט.
- השנייה היא לצמצם אותו בעזרת תוכנות מיוחדות
או – השתמש בשתי האפשרויות בבת אחת.
כדי לנתח את התוצאות, עליך לחבר Yandex.Metrica או Google Analytics. בשני המקרים, הפלטפורמה תציג דוח לתקופה הנדרשת, בו יפורסמו תגים עם מקורות תנועה ופעולות ממוקדות עליהם. כמו כן, יבואו לידי ביטוי מספר הביקורים והמבקרים הייחודיים מכל פוסט פרסום בטלגרם.
באופן אידיאלי, המשאב שלך צריך להיות מחובר גם למדד כדי לדעת אילו פעולות ממוקדות מבוצעות על ידי מבקרים. למשל, הלכתם לאתר, הסתכלתם על מוצר ספציפי או ביצעתם רכישה וכו'. זה נותן גם מושג מדויק על תוצאות הקמפיין וגם מאפשר להבין אילו טעויות אופטימיזציה יש לתקן.
השנה השקנו קמפיינים במשאבים שונים לקידום אפליקציה חדשה הקשורה לשירותים מקוונים, כולל טלגרם . ניתוח תוצאות האינטגרציה הוכיח שמשתמשי הערוצים שבחרנו מתעניינים באפליקציה (בעיקר בנושאי "חינוך" ו"פיתוח עצמי"). בשל העובדה שמדד לפעולות יעד היה מחובר למוצר עצמו, ראינו באיזה שלב משתמשים מפסיקים להשתמש באפליקציה.
זו הייתה פונקציה של רישום מורכב באמצעות דוא"ל שהוחלפה בגרסה מפושטת בקמפיין הבא. הודות לכך, הפכו הרבה יותר משתמשים רשומים באפליקציה.
במילים אחרות, באינטגרציות של מודעות בטלגרם שמטרתן למשוך קהל למשאב חיצוני, מדדי ביצועים מרכזיים יהיו מספר ההקלקות עליו ומספר הפעולות הממוקדות.
קישורים
פורמט זה נחוץ כאשר הפרסום מכוון לקידום ערוץ המותג שלך. במקביל, התוצאה העיקרית של כלי זה תהיה מעקב אחר משתמשים שנרשמו לערוץ.
הקישור להזמנה נעשה ונערך בכמה קליקים . עליך לעבור להגדרות הערוץ, לבחור את "סוג הערוץ" ואז ללחוץ על "נהל הזמנות". הפונקציה "צור דיו חדש " תופיע. יש לו הגדרות משלו: מגבלת זמן ומספר משתמשים, שם קישור (זה יהיה שימושי אם מודעה תוצג במספר ערוצים בו זמנית ).
לאחר מכן, מופיע הקישור, אותו עליך להעתיק ולהוסיף לפוסט . פונקציונליות זו תהיה גם בסעיף " ניהול הזמנות ". כאשר משתמשים לוחצים על הקישור ונרשמים לערוץ, השירות יקליט אותו ויציג אותו ( בלי לקחת בחשבון ביטולי הרשמות) .
כאשר משתמשים בקישור הזמנה ככלי למשיכת משתמשים לערוץ, מדדי הביצועים העיקריים יהיו הצפיות בפוסט ומספר המנויים החדשים.