למרות שפעם זו הייתה דרך מצוינת להגיע לקהל חדש על ידי שיתוף פוסטים, תמונות ועדכונים, שינויים באלגוריתם של האתר פירושם שהתפוצה האורגנית – מספר האנשים שעסקים יכולים להגיע אליהם מבלי לשלם – ירדה משמעותית.
החדשות הטובות הן שיש עדיין הרבה דרכים שבהן תוכלו ליהנות מחשבון הפייסבוק של המסעדה שלכם.
אנשים משתמשים לעתים קרובות בפייסבוק בעת חיפוש מידע עסקי, מה שאומר שפרופיל מסעדה באתר הוא חובה.
בנוסף, המספר העצום של אנשים שמשתמשים בפלטפורמה מדי חודש – 2.6 מיליון נכון לדוח המשקיעים האחרון – פירושו שמודעות ומסנג'ר הן דרכים רבות עוצמה להתחבר לאנשים ברחבי המדינה.
מדריך זה לפייסבוק למסעדות יבחן עשר אסטרטגיות שיווק עדכניות בפייסבוק שבהן תוכל להשתמש כדי להגדיל את המכירות.
שיווק בפייסבוק למסעדות: 10 אסטרטגיות יעילות
[ad]
מטב את הפרופיל שלך
יצירת פרופיל עסקי ושמירה על עדכניותו חיוניות לשיווק בפייסבוק למסעדות.
הפרופיל שלך הוא הבית של המסעדה שלך באתר. זה הדף שאנשים שמחפשים את העסק שלך יגלו קודם.
זה חשוב כי אנשים משתמשים באופן עקבי בפלטפורמה כדי לחפש מסעדות.
אתה רק צריך להפוך את הדף שלך לקל לאנשים למצוא ולוודא שיש לו את כל המידע שהם צריכים כדי לבקר במסעדה שלך.
- תיאור עם מילות מפתח.
- תגי קטגוריה רלוונטיים.
- קישור לאתר האינטרנט שלה.
- פרטי התקשרות.
- שעות פתיחה.
- תפריט.
קבל חוות דעת על לקוחות
ביקורות לקוחות הן דרך מבריקה לעודד אנשים לבקר במסעדה שלך.
השאלה היא, איך אתה מקבל ביקורות?
האסטרטגיה הקלה ביותר היא פשוט לשאול. התחל עם חברים, בני משפחה או לקוחות קבועים שאתה מכיר שנהנים מהמסעדה שלך.
אפשרות נוספת היא לפקוח עין על תגובות בדף הפייסבוק שלך. אם מישהו משאיר תגובה שאומרת שהוא נהנה מהמסעדה שלך, בקש ממנו להשאיר ביקורת רשמית.
פייסבוק מציגה ביקורות בכרטיסיה נפרדת ונגישה בפרופיל שלך. כרטיסיה זו מקלה על הלקוחות לקבל סקירה כללית של מה אנשים חושבים על המסעדה שלך.
אבל, מה קורה אם אתה מקבל ביקורת שלילית?
אמנם זה לא מצב אידיאלי, זה יכול להיות הזדמנות להציג את המסעדה שלך באור חיובי.
המגזין ממליץ:
- תגובה להערות באופן מיידי.
- עידוד פטרונים לא מרוצים לפנות לאדם מסוים לעזרה.
פעולה זו עשויה להפחית כל נזק שנגרם על ידי סקירה שלילית.
[ad]
שימוש במודעות פייסבוק
מודעות פייסבוק הן דרך מצוינת להגיע למספר גבוה של לקוחות פוטנציאליים חדשים. הם גם סופר קלים לשימוש, כל מה שאתה צריך זה פרופיל עסק בפייסבוק וכרטיס אשראי.
ישנן מספר סיבות לכך שאסטרטגיית מודעות פייסבוק יכולה להיות יעילה.
פילוח פרטני
פילוח קהלים מאפשר לך ליצור פרופילים ספציפיים מאוד המבוססים על אנשים שעשויים לאהוב את האוכל שלך.
הנה כמה קבוצות שהמסעדה שלך יכולה להציג להן מודעות:
- אנשים שאוהבים את הדף שלך: לקוחות קיימים כבר יודעים על המסעדה שלך, ואם הם עוקבים אחריה בפייסבוק, הם כנראה אוהדים. הצגת מודעות של אנשים אלה עם הצעות מיוחדות או פריטי תפריט חדשים יכולה להיות דרך יעילה לנהוג בהתאמה אישית.
- פילוח מחדש של קהל: זה כשאתה מציג מודעות לאנשים שביקרו באתר שלך. אנשים אלה יודעים על המסעדה שלך ואולי רק צריך דחיפה סופית כדי באמת לבקר.
- אנשים באזור שלך: ניתן לפרסם לאנשים הגרים בקרבת מקום. זה מושלם למסעדות שכן אלה האנשים שסביר ביותר לבקר בהם. פשוט בחרו מיקום המבוסס על מיקוד או על רדיוס מסוים סביב המיקום שלכם. אתה יכול לעשות את זה אפילו יותר יעיל על ידי שילוב זה עם פרטים ביוגרפיים אחרים כגון גיל או תחומי עניין.
מגוון הצעות
בעת יצירת מודעות, השתמש בהצעות משכנעות.
אתה יכול לספק ללקוחות הנחה באמצעות דואר אלקטרוני, לכוון אותם להוריד את האפליקציה שלך, לקדם אירוע או להזמין שולחן.
פשוט בחרו את ההצעה המתאימה ביותר למסעדה שלכם ולפלח הלקוחות שאתם מפלחים.
הקפד לעקוב אחר האפקטיביות של כל הצעה וכל פלח שוק. אם אסטרטגיה אחת לא עובדת, אתה יכול לעצור את המודעות בקלות לפני שתפסיד יותר מדי כסף. מצד שני, קל להמשיך ברגע שמצאת אסטרטגיה שעובדת.
מכירת מוצרים
אחת הדרכים שבהן שיווק פייסבוק למסעדות השתנה עם השנים היא התכונות החדשות שהחברה תמיד מוסיפה לפרופילים.
החנות היא אחת המעניינות ביותר מכיוון שהיא מאפשרת לעסקים למכור מוצרים באמצעות הפרופילים שלהם.
מסעדות רבות החלו להשתמש בתכונה זו במהלך מגיפת COVID-19 כדרך להביא עסקים בזמן שהמסעדות שלהם היו סגורות.
זוהי דרך טובה להגדיל את זרם ההכנסות שלך גם אם העסק שלך אינו מושפע כרגע מההשבתה.
מסעדות יכולות למכור מגוון מוצרים בפרופיל שלהן. הנה כמה רעיונות:
[ad]
- הפוך את זה בעצמך ערכות ארוחה.
- חטיפים או ממתקים.
- אוכל מוכן.
- ערכות משקאות.
- בקבוקי אלכוהול.
- סחורה.
- כרטיסי מתנה.
- מרכיבים מיוחדים שקשה למצוא בחנויות רגילות.
שימוש ב-Facebook Messenger
בליבה, פייסבוק היא פלטפורמת תקשורת. Messenger הוא כלי שיווקי רב עוצמה בפייסבוק שמקל ככל האפשר על אנשים לתקשר איתך ברגע שהם מוצאים את הפרופיל שלך.
באפשרותך להגדיר את הדף כך שיופיע פריט מוקפץ עם הודעת פתיחה ברגע שמישהו נוחת בדף שלך.
הוספת שאלות נפוצות לפריט המוקפץ היא דרך קלה להפנות לקוחות למידע מועיל. צור שאלות שעשויות להיות לאנשים לגבי המסעדה שלך והגדר תשובה אוטומטית העונה על השאלה.
כלול קריאה לפעולה
פרופילי פייסבוק מקלים על הכללת לחצן קריאה לפעולה בחלק העליון של הפרופיל. השתמש באפשרות זו כדי לבקש מהלקוחות לבצע אחת מהפעולות הבאות:
- הורד את האפליקציה שלך.
- תזמין מקום.
- בקר בחנות שלך.
- צרו קשר עם המסעדה שלכם.
- קנה מזון כדי להוציא או לספק.
פשוט תבחר את האחד שהכי חשוב לך.
התנסה בסוגים שונים של פוסט
התעלמנו בעיקר מתכונת הפרסום של דפי פייסבוק עד כה. אבל, למרות שזה פחות שימושי ממה שהיה פעם, אתה עדיין צריך להשתמש בו כדי לקדם את המסעדה שלך כי:
- אנשים עדיין יראו את הפוסטים שלך בצירי הזמן שלהם.
- אנשים יראו את הפוסטים כשהם יבקרו בדפים שלך.
- אתה יכול לקדם פוסטים באמצעות מודעות.
[ad]
המפתח הוא לדעת איזה סוג של פוסטים עובדים בצורה הטובה ביותר עבור המסעדה שלך. מסעדות משתמשות בדרך כלל בפוסטים בפייסבוק כדי:
- הצג פריטי תפריט חדשים.
- לקדם אירועים.
- ספקו מבצעים או הנחות.
- שתף תוכן שנוצר על-ידי המשתמש.
- שתפו סיפורים על המסעדה.
- הציגו תחרויות או תחרויות.
- קדם את האפליקציה שלהם.
- שתף תוכן כללי שהלקוחות שלהם עשויים למצוא כמעניין.
- פרסם שירותים כגון משלוחים, משלוחים או חנויות.
המפתח לפוסט טוב הוא להשתמש בתמונות באיכות גבוהה ובטקסט כתוב היטב.
אתה יכול גם להגדיל את התפוצה הפוטנציאלית של הפוסט שלך על ידי הוספת האשטאגים רלוונטיים או תיוג של אנשים או עסקים אחרים.
זכור שאתה יכול גם לפרסם תמונות שאתה משתף באינסטגרם עם הקהל שלך בפייסבוק. על ידי כך, אתה מקבל חשיפה כפולה עבור מאמץ נוסף קטן.
אינטראקציה עם הקהילה שלך
בניית קשרים עם לקוחות היא אסטרטגיה שיווקית נהדרת של פייסבוק. ודא שהתקשורת שלך בפייסבוק הולכת לשני הכיוונים כדי לבנות נאמנות בפלטפורמה.
קיימות מספר דרכים לעשות זאת:
- פרסם תשובה כשמישהו מגיב. פעולה זו מראה ללקוחות שלך שמישהו מקשיב. גם כאשר אין צורך בתשובה, שקול להשאיר תגובה.
- שתף תוכן שנוצר על-ידי המשתמש. אם מישהו מעלה תמונה של האוכל שלך לפרופיל או לסטורי שלו, שקול ליצור קשר ולשאול אם אתה יכול לשתף את הפוסט עם הקהל שלך.
- תייג אנשים בפוסטים שלך. אחת הדרכים הטובות ביותר להגדיל את התפוצה של הפוסטים שלך היא לתייג אנשים רלוונטיים כדי להיות בטוחים שהם רואים את זה. שקול ליצור פוסטים שמקדמים עסקים מקומיים אחרים שאתה אוהב. אם הם רואים את זה, הם עשויים לשתף את הפוסט שלך עם הקהל שלהם.
- היו פעילים בקבוצות. באזורים רבים יש קבוצות פייסבוק המוקדשות לנושאים מקומיים. על ידי בניית מערכות יחסים בקבוצות אלה, אנשים עשויים להזכיר אותך כאשר אחרים מבקשים המלצות למסעדה.
התנסו בסיפורים
Facebook Stories הם דרך קלה להתחבר לקהל שלך.
בעוד שסטוריז באינסטגרם הם קצת יותר פופולריים, לגרסה של פייסבוק לתכונה עדיין יש כ-300 מיליון משתמשים יומיים. זה הופך אותו לכלי שיווקי רב עוצמה בפייסבוק.
הדבר הנהדר בסטוריז הוא שהם דורשים פחות עידון מאשר פוסטים טיפוסיים, כלומר זה מהיר וקל לפרסם פוסטים. זוהי דרך מצוינת לתת ללקוחות קצת תובנה על המסעדה שלך.
לשקול:
- פרסום תמונות של האוכל או המסעדה שלך.
- פרסום סרטונים קצרים.
- שיתוף תוכן מלקוחות.
- לשאול שאלות או ליצור סקרים.
- שיתוף אירועים.
המפתח הוא לדעת למה הקהל שלך מגיב. המקטע 'נתוני שימוש של סיפורים בפייסבוק' מציג מדדים הקשורים לסטורי מכל הפוסטים שלך שבוצעו ב-28 הימים האחרונים. באפשרותך לראות מידע כגון:
- מספר האנשים שפתחו את הסיפור.
- מספר ההתקשרויות.
- הדמוגרפיה של הקהל שלך.
- המיקום שלהם.
- מספר המניות.
- ביקורי דף.
- ועוד.
כונן תנועה לנכסים המקוונים שלך
[ad]
פייסבוק היא דרך טובה להתחבר לקהל שלך. אבל, ההרגל של החברה לצבוט ללא הרף את האלגוריתם שלה אומר שאתה אף פעם לא ממש יודע מתי שינוי יהיה השפעה שלילית על העסק שלך.
בגלל זה, חשוב שתגדיל את הנכסים המקוונים שלך לצד הנוכחות שלך בפייסבוק. לאחר מכן תוכל להשתמש בפייסבוק כדי להסיע אנשים לנכסים אלה – כגון האתר והאפליקציה שלך.
אתר אינטרנט הוא הנוכחות המקוונת העיקרית שלך. יש לך שליטה מלאה על האופן שבו אתה מציג את המותג שלך, ואתה יכול להציג תכונות שונות כגון:
- התפריט שלך.
- הזמנות מקוונות.
- חנות מקוונת.
- מידע על המסעדה.
- הבלוג שלך.
אתם יכולים להשתמש בתוכנה לבניית אתרים כמו וורדפרס, Squarespace או Wix כדי ליצור אתר אינטרנט בזול ובמהירות.
האפליקציה שלך מאפשרת ללקוחות להתחבר אליך מהמכשירים הניידים שלהם בכל מקום שבו הם נמצאים.
באפשרותך להציע תכונות כגון:
- תוכניות נאמנות.
- קופונים או מבצעים מיוחדים.
- הזמנה ניידת.
- משלוח אוכל.
- תשלומים ללא מגע.
- ועוד.
אסטרטגיה שיווקית של מסעדות
פייסבוק היא כלי רב עוצמה שבעלי מסעדות יכולים להשתמש בו כדי לקדם את העסק שלהם. אתה רק צריך לדעת את אסטרטגיות השיווק העדכניות ביותר בפייסבוק. הפרופיל העסקי הוא סופר שימושי, כמו גם תכונות אוטומטיות של העברת הודעות ומסחר אלקטרוני.
[ad]
אתה עדיין יכול להשתמש בפייסבוק כדי להתחבר לאוהדים וללקוחות באמצעות פוסטים. למרות שזה אולי לא יעיל כמו אסטרטגיה כפי שהיה לפני כמה שנים.
ודא תמיד שאתה בונה נוכחות מקוונת משלך בזמן שיווק בפייסבוק. אפליקציית מסעדה ואתר אינטרנט מבטיחים שתמיד תהיה לך שליטה על המותג שלך באינטרנט.